تصویب کلیات ساماندهی سهام عدالت

تصویب کلیات ساماندهی سهام عدالت: مهدی طغیانی با اشاره به جلسه امروز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا، گفت: دستور جلسه امروز بحث سهام عدالت بود که ۲ موضوع در این زمینه مطرح شد و کلیات طرح ساماندهی سهام عدالت به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آیین‌نامه‌ای برای بحث راهبری کار واگذاری سهام عدالت و آزادسازی آن تدوین شده که به نظر کمیسیون این آیین‌نامه ایراداتی دارد. طغیانی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر هم بحث جاماندگان سهام عدالت هستند که بخشی از آنها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار دارند به افراد تحت پوشش افزوده شده‌اند و یا متولدین این دوره هستند و یا اینکه در همان مرحله اول هم به آنها تخفیفی داده نشده است.

وی افزود: بحث این است که این تعداد باید تحت پوشش قرار گیرند. بخشی نیز مربوط به دهک‌هایی است که مشمول بودند و افرادی در آن جاماندگی دارند و یا خود آنها در موعد مقرر مراجعه نکردند و یا به هر دلیل احصاء نشده بودند و در کمیسیون اقتصادی مجلس بحث شد که این افراد نیز، مشمول طرح قرار گیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش دیگر طرح ساماندهی سهام عدالت هم مربوط به آیین‌نامه آزادسازی، تعیین تکلیف تعاونی‌ها و نحوه آزادسازی سهام به شکل مستقیم و غیرمستقیم بود. افرادی که آزادسازی سهام عدالت را به‌شکل مستقیم انتخاب کرده‌اند با چه برنامه‌ای بتوانند وارد شوند که البته بخش‌هایی از آن در حال اجرا است.

طغیانی عنوان کرد: البته در آیین‌نامه آزادسازی، بیشتر افرادی که آزادسازی سهام عدالت را به شکل غیرمستقیم انجام داده‌اند و همچنین تعیین تکلیف شرکت‌های سهام عدالت استانی مدنظر کمیسیون قرار دارد. این موضوع در مرحله پیشرفت بوده و کلیات آن به ‌تصویب کمیسیون رسیده است و به محض اینکه جزییات آن نیز مصوب شود، اطلاع‌رسانی بیشتر در این زمینه صورت خواهد گرفت.


منبع خبر: خبرگزاری ایرنا


ساماندهی سهام عدالت

ساماندهی سهام عدالت

Author: admin