سریال در کنار پروانه ها قسمت 4

سریال ایرانی در کنار پروانه نام یک مجموعهٔ تلویزیونی است که در ۱۸ قسمت از شبکه سوم سیما پخش شده‌است. این مجموعه به کارگردانی جلیل سامان ساخته شده‌است. اولین قسمت مجموعه، روز دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲، پخش گردید. این سریال مقطعی از فعالیت سازمان مجاهدین خلق در سال‌هایی دهه ۵۰ و تغییر گرایش در میان برخی اعضای آن را به تصویر می‌کشد.

خلاصه ای از این مجموعه تلویزیونی : قصه مجموعه در اواخر دهه پنجاه می‌گذرد و روایتگر داستان جوانی است که در سال‌های دهه پنجاه با گروهی مبارز همراه شده و زندگی پرحادثه‌ای را تجربه می‌کند…

در اوایل قسمت اول مجموعه پروانه و در سکانس بازجویی از کاراکتر دختر سریال که دوشنبه شب پخش شد، یکی از بازجوها نوار کاستی را که از اتومبیل وی برداشته شده داخل ضبط گذاشت. در ادامه و زیر صدای صحبت شخصیت‌ها، صدای ضبط صوت بلند شد و صدای ستار از خوانندگان لس آنجلسی روی آنتن رفت پخش این صدا حدود یک دقیقه نیز ادامه داشت. ترانه‌هایی از فریدون فروغی، فرهاد مهراد، ستار و داریوش در این سریال پخش شد. یکی از منتقدین در این باره می‌نویسد: «جلیل سامان نه تنها از نظر تصویری و ایجاد حس و حال دهه ۵۰ موفق بوده بلکه از نظر صوتی هم موفق عمل کرده‌است. ما در سریال جابه‌جا ترانه‌های معروف دهه ۵۰ را می‌شنویم که کارکرد تزئینی ندارند و هدفمند انتخاب شده‌اند.

سریال در کنار پروانه ها قسمت 4


دانلود سریال در کنار پروانه ها قسمت 4

Author: admin